zondag 1 september 2013

Phoenix Arizona

De reis

Wat kunnen we zeggen over de reis?
Laten we het erop houden dat we er zijn en dat is het belangrijkste.

We waren netjes op tijd op Schiphol en bij de eerste blik op het scherm hadden we al meteen zoiets van 'Oeps, dat hebben wij weer...'.
Onze eerste vlucht had twee en een half uur vertraging en zou niet om kwart over elf vertrekken, maar om kwart voor twee.
Dat wordt krap, was onze eerste gedachte. Héél krap, was onze tweede.

We hadden ruim 3 uur in Washington voor de overstap, maar of dat zou gaan passen...

Om twee uur kwam het vliegtuig eindelijk los van de Nederlandse bodem en gelukkig deed ze er een half uurtje minder over dan gepland.

Nu nog even door de douane dachten wij.

Daar aangekomen stond er een rij van hier tot Tokio en de Amerikaanse douane ambtenaren staan niet bekend om hun enorme werktempo. Gelukkig liep het nog redelijk door en we begonnen er weer een beetje vertrouwen in te krijgen. Misschien halen we het net.

De laatste hobbel was de hand bagage check, die totaal onzinnig is, omdat we exact dezelfde check ook al op Schiphol hadden gehad. Maar ja, niet zeuren en maar weer de schoenen uit en op de band gezet.

We hebben er een heuse sprint uit geperst en toen we bij de gate aankwamen, waren we een van de laatsten die nog naar binnen konden. Vrijwel direct na ons gingen de deuren dicht en voor we goed en wel waren uitgepuft, zaten we al in de lucht op weg naar onze eindbestemming, Phoenix Arizona.

Vanaf daar ging eigenlijk alles zoals we het hadden gepland.
Na de landing de auto ophalen en dat werd een witte Ford Explorer en niet de door ons geboekte Ford Escape. Maar de Explorer is een maat groter, dus wie gaat er dan klagen...
Er ligt zo te zien een 3,5 liter V6 in dus dat rijdt wel.

Ons hotel ligt ongeveer 40 kilometer van het vliegveld, dus even goed wakker blijven en nog een stukje rijden terwijl je biologische klok op 4 uur 's nachts staat.

We waren dus op de geplande tijd in ons hotel, mét onze koffers, dus achteraf helemaal volgens plan.

Het Holiday Inn in Fountain Hills, Arizona

Het Hotel

Ons eerste hotel is dus de Holiday Inn in de plaats Fountain Hills, net buiten Phoenix.
Op het eerste gezicht lijkt Fountain Hills op een uit de kluiten gewassen vakantiepark en alles ziet er nog vrij nieuw uit hier.
Na een lange vlucht is het goed slapen...
Ons hotel is prima, het bed slaapt uitstekend en het zwembad hebben we ook al uit geprobeerd.
We waren vanmorgen uiteraard vroeg wakker en om 9 uur liepen we al in de Walmart voor onze eerste boodschappen.
Koelbox, water en ander proviand is allemaal binnen.
Nog niet te veel ongezonde zaken gekocht, maar of we dat volhouden?

Beetje heuvelachtig en mooie uitzichten.

Het zwembad...
Vandaag doen we verder rustig aan en morgen gaat we verder naar het noorden.