vrijdag 6 september 2013

Donderdag 5 September - Las Vegas

Vandaag geen reisdag, maar een dagje in Las Vegas.

In 2003 waren we hier voor het eerst, en toen kwamen we getrouwd thuis. Dat was best wel een verrassing voor het thuisfront, maar deze keer doen we het rustiger aan.

Er lag inmiddels al flink wat wasgoed en Hilda is aan de slag gegaan bij de wasserette naast ons hotel.
Bert is de huurauto om gaan ruilen, omdat deze vanaf dag 1 last had van een paar electrische mankementjes die je toch gaan ergeren na een paar dagen.

Dus op weg naar het vliegveld om daar de huurauto om te wisselen.
In Phoenix hadden we al een grotere auto mee gekregen dan we eigenlijk gereserveerd hadden, dus hopelijk gingen we niet alsnog een stapje terug. Daar bleken ze geen Ford Explorer te hebben, dan maar een stapje groter.

We rijden sinds vandaag dus rond in een Nissan Armada. ;-)
Een joekel van een SUV waarbij je haast een keukentrapje nodig hebt om in te stappen.
Het lust ongetwijfeld een slokje benzine meer, maar als je hier toch bent is zo'n bakbeest ook wel eens leuk.

We hadden hier vanochtend ontbeten bij het buffet (zat bij de kamerprijs in) dus de lunch hebben we over geslagen. We hebben het zwembad uitgeprobeerd en die beviel prima.
Wel hebben we gemerkt dat ons hotel vooral populair is bij wat oudere Amerikanen.
Ze kunnen hier zo een aflevering van 'Golden Girls' opnemen. Ze lopen wat langzamer, maar verder prima volk.

In de middag hebben we een kijkje genomen bij de Pawn Shop bekend van TV.
Onze neef Bram en nicht Laura zijn daar fan van en zodoende zijn we op jacht gegaan naar een handtekening van de heren. Helaas waren ze er geen van allen, maar misschien dat we er morgen nog even langs rijden voor een tweede poging.

De Pawn Shop ligt aan Las Vegas Boulevard, net als de Wedding Chapel waar we 10 jaar geleden zijn getrouwd. Toch maar weer even langs geweest en wat nieuwe foto's gemaakt daar. De dame die ons getrouwd had is inmiddels met pensioen, maar de Chapel is nog steeds hetzelfde.

Ons hotel is trouwens prima.
We zitten niet aan de Strip deze keer, maar een stukje verder naar het oosten.

Het heet Sam's Town Hotel and Gambling Hall en ligt aan Boulder Highway.

De binnenkant lijkt op een parkje met echte vogelgeluiden (uit de speaker) en een waterval.
Straks een hapje eten en morgen op weg naar Ely, een stuk naar het noorden in Nevada.

Rene van Hasselaar zei

Mooie bak! Leuke verhalen zover en de foto voor de kapel is top!

Geniet!

r.b. zei

Ik geniet echt van de foto's en van jullie verslag!!