maandag 13 juni 2011

Maandag 13 juni - Miami Beach

Zoals altijd waren we vroeg wakker en om kwart voor 7 waren de oogjes helemaal open. In Nederland was het inmiddels middag dus 'vroeg op' is dan wel relatief.

Onze kamer is op de begane grond met ons balkon aan het zwembad en vlak bij het strand. Prima uit te houden hier dus...

Eerst maar even ontbijten en deze keer gingen we voor lekker makkelijk in het hotel.

Een vakantie in Amerika begint bij ons steevast met een bezoekje aan Walmart voor de broodnodige boodschappen. Drie mijl verderop zit een grote Walmart, dus daar hebben we dan ook meteen groot ingeslagen.

We hebben hier 2 nachtjes geboekt en vandaag om wat bij te komen en wat van Miami te zien.
Na de boodschappen zijn we richting Coral Gables gereden wat een van de betere wijken is van Miami. Veel grote huizen met veel palmbomen en andersoortig groen. Een echt centrum heeft het niet, maar mooi is het er wel.

Onze huurauto, een witte Ford.

Voordeel van vroeg opstaan is dat je nog de hele dag hebt.
Nadeel is wel, dat de kans op een 'dipje' aanwezig is.

Het was inmiddels tijd voor de lunch dus wij op weg naar State Park 'Billy Baggs' op het eiland Key Biskayne. Het is er erg mooi en omdat we toch niet naar Key West gaan, een leuk alternatief.
Er staan overal picnictafels dus prima geschikt voor een stop.

Bij zoveel water horen natuurlijk ook bootjes en op de terugweg kwamen we hier nog langs.

Inmiddels zit ik nu lekker even te bloggen en Hilda ligt met een boekje op bed.
We gaan straks lekker het strand opzoeken en daarna richting Miami Beach om een leuk restaurantje op te zoeken.

to be continued...

UPDATE!
Het is inmiddels kwart over 9 en zijn terug uit Miami Beach.
We hebben even een tochtje gemaakt over Ocean Drive (bekend van Miami Vice)

View Larger Map
Ocean Drive zelf vonden we eigenlijk een beetje een 'tourist trap' en erg fake.

Op de terugweg nog een half uur in de file gestaan want alles was afgezet. Zo'n beetje het hele Miami Police Department was op de been leek het wel. Wat bleek; Obama was in town!

We hebben zelfs de stoet voorbij zien komen al hoorde we pas achteraf dat het Mr. President himself was geweest. (bewijs hier)

Toen we weer op gang waren, snel doorgereden naar de 'Outback' om een hapje te eten.

Net als de vorige keren zullen we ook hier een beoordeling van de hotels geven.

Newport Beachside Resort (2 nachten)
Kamer: 8 - Ruime kamer met een prima bed. Beetje gedateerde meubels.
Netheid: 7 - Hotel is al wat ouder en dat merk je.
Locatie: 10 - Hotel ligt direct aan het strand, dus wat wil je meer.
Service: 8 - Aardige mensen, we kregen direct een andere kamer omdat de eerst maar één bed had. Deden ze niet moeilijk over.
Extra's: Zwembad, ligging aan het strand.
Totaal: 8+

Een minpuntje was dat dit hotel onder de 'Resorts' valt en we dus een een Resort Fee moesten betalen van $15 per nacht. Daarnaast was er ook betaald parkeren á $18 per dag. En omdat het ontbijt was ook niet inbegrepen moesten we bij vertrek nog bijna $100 bijbetalen.

Dat van die resort fee wist ik al, maar eigenlijk zouden ze dat gewoon in de prijs moeten berekenen en niet achteraf laten betalen. Je kunt de prijzen dan beter vergelijken met hotels die geen extra kosten rekenen.

Morgen meer...

Tineke zei

Hallo Floridians,

Ziet er allemaal helemaal geweldig uit maar ja.... het is dan ook mijn woonomgeving geweest.
Ik ben niet helemaal objectief. Het weer ziet er goed uit( op de foto's) in tegenstelling tot hier op 2e pinksterdag, een beetje fris, regen en bewolkt.
O ja, ik had wel even mee gewild met jullie naar key Biscayne en naar de "Walli". Veel plezier gewenst. Tineke

bpu eichie zei

He berto en vrouwtje,

Prachtige omgeving!Ik ben in 199 of was het 2000 ?ook in Miami geweest,jammer genoeg moesten we na 2 dagen al vluchten voor de orkaan floyd en viel de reis in het water.
Erg mooi daar!Geniet van je vakantie!

Groeten,

{BPU}Eichie :-)

MattRob zei

Heerlijk weer daar, en Outback altijd een mooie afsluiter. Coral Gables heeft 's avonds wel een gezellig stukje met restaurants en bars, soort van centrumpje !